Khamis, 14 Februari 2013

CERITA MUALLIM


Assalamualaikum semua..

     Alhamdulillah syukur pada Allah dapat jua mllm menulis dan meng"update" blog mllm ni ang sekian lama xmenulis..hihi biasala cuti lama sgt..apa khbr semua yang SETIA HUJUNG NYAWA yg sentiasa ikut perkembangan mllm ini..apa pun terima kasih atas segalanya..

    Baru ini sekolah telah bercuti selama 4 hari bermula sabtu hingga lah selasa disebabkan menyambut tahun baru cina..selama 4 hari itu..mllm hanya pergi kenduri kawin sepupu belah mak mllm yang kawin di Meru..siap masuk surat khbar lagi tu sepupu mllm kawin..apa taknya,Dato' Seri Zamry serta Dato' Zahid datang dalam majlis tersebut..biasala besannya bekerja dgn Zamry..so blh la depa ajak mai kenduri tu..hihihi

   Kebanyakkan cuti mllm bnyak hbs di kampung,chemor..kg belah ayah mllm..so ramai lah sedara mara2 balik..penuh rumah nenek..dengan anak buahnyala.so layan jelah..agpun mllm suka bdk2..hihi..masa cuti di kampung bnyk aktiviti mllm lakukan bersama fmly dan sedara-mara untuk mengeratkan lagi hbgn kekeluargaan diantara kami contohnya kami buat BBQ,bakar ikan dan ayam serta sosej..mmg xlarat la nk mkn..kembung perut mllm..hahaha..kena pi xcersice ni..hehehe..

   Esoknya bawa sedara mara serta nenek pergi berendam di Ulu Kuang..mandi manda katakan..semua bawa siap berkelah lagi..yang bestnya..tgh2 mkn ni..hujan turun..hehe..mmg bestlah,mkn nasi dan lauk dengan air hujan..bukan senang nk dapat..apa pun mmg enjoy habs la..

   Alhamdulillah sekolah dah bermula balik pada hari rabu hari tu..semua murid2 mllm datang sekolah seperti biasa termasuklah pelajar yg jatuh hari tu..kata sikakak,adik dia menerima 20 jahitan..perghh mmg dasyat gileee..hihih..apa pun xda apa2 yg berlaku pada si mangsa..syukur pada Allah..

   Emmm lupa pula..hari ni 14.2.2013..kalau ikut kelendar masihi ni..hari ni hari kekasih kan..bukan mllm nk smbut cuma nk bgtau jelah..HARI KEKASIH ini HARAMMMMMMMM!!!!! dan semua umat islam x digalakkan menyambut dan menyebut perkataan "SELAMAT" pada pasangan kekasih masing2..sebab hari kekasih ni bkn hari untuk umat islam.. dan tiada dalam kelendar islam,Wajib sambut hari tersebut..sapa yg sambut amat3 lah rugi serta boleh membatalkan aqidahnya sendiri..

   Dan mllm rasa,mlam ini pasti ramai anak muda mudi di luar sana sedang seronok dibuai cinta2 indah mereka itu dan diakhiri dengan tidur bersama..NAUZUBILLAH..minta2 kita tidak tergolong dalam golongan tersebut...AMIIIINNNNNNN..

   Akhir kalam dari muallim..JAGALAH IMAN KITA BAIK2..SUBURKAN IMAN KITA DENGAN TAQWA KEPADA ALLAH..XPERLULAH KITA MENIRU AGAMA LAIN..KALAU NAK SANGAT BERKASIH SAYANG HINGGA TERGADAI IMAN ... BAIK KAWIN..SEMUANA HALAL..KAN KAN..   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan